لهجه آمریکایی یا بریتیش
American vs British

سلام به دوستان عزیز، به این مقاله خوش امدین

در این مقاله می خواهیم درباره انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتیش صحبت کنیم.
زبان انگلیسی یکی از زبان هایی است که توسط بسیاری از مردم دنیا به عنوان زبان اول یا دوم استفاده می شود و نزدیک به ۲۰ کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند. بسیاری از مقالت علمی و تحقیقات
به این زبان هستند. این زبان یکی از مهمترین زبانها در تجارت است.
کشورهای انگلیسی زبان بسیاری مانند کانادا، استرالیا و انگلیس وجود دارند اما توجه زبان آموز ها عموما بر دو لهجه اصلی آمریکایی و بریتیش است .
در این مقاله به این می پردازیم که کدام یک از این دو لهجه برای شما مناسب تر است.

لهجه بریتیش

در ابتدا لازم به ذکر است که بدانید تنها یک لهجه بریتیش وجود ندارد، بلکه این لهجه انواع مختلفی دارد که در مناطق مختلف بریتانیا استفاده می شود. رایج ترین لهجه که آن را به عنوان لهجه بریتیش می شناسند همان لهجه ای است که در لندن صحبت می شود. لهجه ها و گویش هایی که در لیورپول، ولز، اسکاتلند و انگلیس صحبت میشود بسیار با هم متفاوت هستند. این تفاوت ها گاهی ممکن است برای بومی زبان ها هم مشکل ساز شود. زبان انگلیسی بریتیش حدودا نزدیک به ۱۷ لهجه مختلف را دارا می باشد.

لهجه آمریکایی

منظورمان از لهجه آمریکایی همان لهجه ای است که در قسمت میانی ایالات متحده صحبت می شود این لهجه رایج ترین گویش زبان انگلیسی در دنیا هست که در بیشتر فیلم ها، سریال ها و موسیقی ها آن را
می شنوید . در مقایسه با زبان انگلیسی بریتیش، زبان انگلیسی آمریکایی حضور بسیار پررنگ تری در دنیای امروزی و در روابط بین المللی دارد و دلیل آن هم روابط سیاسی و تجاری ای است که بیشتر در این بستر شکل می گیرد.
قطعا  با عبور از قسمت های مختلف ایالات متحده لهجه های متفاوتی را در زبان انگلیسی آمریکایی هم خواهیم شنید، اما بیشتر آمریکایی ها در فهمیدن لهجه های یکدیگر مشکلی ندارند و لهجه های مختلف چه
متعلق به نیویورک، تگزاس یا لهجه کالیفرنیایی باشد، برای آنها قابل فهم و راحت است.

چگونه لهجه مناسب خودمان را انتخاب کنیم؟

در وهله اول حتما پیشنهاد می کنیم که به یک لحظه پایبند باشید پس اگر در در حال حاضر با لهجه خاصی سخن می گویید سعی کنید به همان لهجه پایبند باشید و لهجه خود را عوض نکنید.
تمرکز و یادگیری یک زبان و لهجه آن باعث می شود زمان و انرژی بیشتری داشته باشید تا یادگیری را عمیق تر انجام دهید در این حالت لهجه شما بسیار شبه بومی تر خواهد شد، با توجه به اینکه کلماتی با لهجه های متفاوت و یا معانی مختلف در هر کدام از زبان های انگلیسی استفاده نمیکنید.
حال به مزایا هر کدام از این دو شکل متفاوت از زبان انگلیسی میپردازیم.

مزایا انگلیسی آمریکایی

1 _محتوای به مراتب بیشتری را به زبان و لهجه انگلیسی آمریکایی خواهید یافت تا با آنها تمرین کنید.
2 _پیدا کردن پارتنر برای صحبت در این لهجه آسانتر است.
3 _با توجه به مورد دوم می توانیم دریابیم که اگر لهجه و زبان آمریکایی را انتخاب کنیم افراد بیشتری متوجه صحبت های ما خواهند شد.
4 _برخالف وسیع بودن کشور آمریکا، اختلاف در لهجه های ایالات مختلف آن بسیار کمتر از لهجه های مختلف بریتیش در بریتانیا است.
باید بدانید که لهجه استاندارد بریتیش (لهجه ای که بیشتر در لندن خواهید شنید) توسط حدود ۱۰ %از مردم بریتانیا صحبت می شود پس در نتیجه اگر با بومی زبانی با لهجه بریتیش آشنا شدید احتمال اینکه از
لهجه استاندارد بریتیش که شما می شناسید متفاوت تر حرف بزند زیاد است.

مزایا انگلیسی بریتیش

1 _این لهجه بسیار زیبا و تجملی تر است و با توجه به نظر سنجی های انجام شده، شما را حرفه ای تر نشان می دهد.
2 _می دانید که در این لهجه صدای /R/  را تقریبا فقط زمانی تلفظ میکنیم که به دنبال یک حرف صدادار بیاید .
صدای /R/ کمتر، زندگی بهتر 🙂
در نتیجه ما به طور کلی زبان انگلیسی آمریکایی را پیشنهاد می دهیم زیرا به عقیده ما مزایای بیشتری دارد (محتوای بیشتر و همچنین افراد مسلط بیشتر به این لهجه و زبان و تفاوت کم لهجه در مناطق مختلف…)
در آخر انتخاب لهجه کامال شخصی است و شما مختار به انتخاب هر کدام از آنها با توجه به علاقه و شرایط تان هستید. به هر حال هر کدام از این دو زیبایی های خاص خود را دارد.

سارا عمرانی فرد

مطالب مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

code

فهرست