بهترین راه تقویت تلفظ و لحجه در زبان چیست؟

  1. آموزش زبان الفا
  2. اخبار
  3. بهترین راه تقویت تلفظ و لحجه در زبان چیست؟

همانطور که می دانید، یادگیری یک زبان بیگانه علاوه بر اینکه شامل فراگیری واژگان، ساختار ها و اجزای مختلف جهت صحبت کردن می باشد، یادگیرنده را ملزم می کند تا برای برقراری ارتباط مناسب از طریق آن زبان به تولید جملات به صورت شفاهی بپردازد. زمانی که شما دهانتان را برای صحبت کردن باز می کنید، صدا هایی که توسط تار های صوتی شما و متعاقبا با حالت های مختلف زبان و دهانتان شکل می گیرند، کیفیت تلفظ و یا همان (Pronunciation)  و همچنین لهجه ی (Accent) شما را شکل می دهند.

در این مقاله از وبسایت انگلیسی با فهیم ، قصد داریم راه های بسیار خوبی را در جهت تقویت مهارت تلفظ و لهجه ارایه دهیم.

 

هر چند که اهمیت لهجه در بین نه تنها یادگیرندگان، بلکه دانشمندان و صاحب نظران در رشته ی آموزش زبان مورد بحث است، کمتر شخصی را ممکن است بیابید که بگوید ” لهجه برای من اهمیتی ندارد”. در حالی که نظریات جدید در حیطه ی آموزش زبان ایده ی “تا زمانی که ارتباط بین دو طرف مشکل عدم تفهیم ایجاد نکند،  لهجه (Accent) مشکلی ندارد” را اشاعه می دهند، از آنجایی که انسان ها ذاتا کمال گرا هستند تمایل بیشتری برای یادگیری به طرز عالی نشان می دهند.  به علاوه برای ادغام هرچه بیشتر با نیتو زبانان، وجود تلفظ و لهجه ی مشابه می تواند به عنوان یک رکن اساسی در این جهت عمل نماید.

 

 Accent و Pronunciation یکی نیستند!

یکی از باور های غلط بین زبان آموزان، یکسان بودن accent یا همان لهجه با pronunciation  یا همان تلفظ می باشد. علارغم وجود اینگونه دیدگاه، باید به این نکته دقت داشت که این دو با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارند. لازم به ذکر است که تلفظ به نحوه ی بیان کردن کلمات و صداها اشاره می کند برای مثال اینکه در یک کلمه کدام صدا و با چه کیفیتی باید بیان شود را تلفظ تعیین می کند.

در اصطلاح به تلفظی که صحیح بیان شود و بر اساس معیار های مشخص از سوی کشور های انگلیسی زبان باشد، تلفظ استاندارد گفته می شود. از طرف دیگر، لهجه به حالت خاص تلفظ گفته می شود که می تواند از کشوری به کشور دیگر و یا حتی از ایالتی به ایالت دیگر، متفاوت ظاهر شود. برای مثال زبان انگلیسی با تلفظ استاندارد می تواند به با لهجه ی آمریکایی، بریتانیایی و … به درستی بیان شود.

نکته ی مورد تامل در رابطه با لهجه های زبان انگلیسی و توصیه ی کاربردی در خصوص یادگیرنده ها این می باشد که تلفظ استاندارد ضروری است چراکه در غیر این صورت مشکلات برقراری ارتباط به صورت عمده ظاهر می گردد و حتی امکان از بین رفتن کلی تعامل بین گویندگان موجود می باشد. همچنین زبان آموزان باید در نظر داشته باشند که تشخیص لهجه ها از یکدیگر  امری مهم در درک مطالب می باشد اما نیازی نیست که یک فراگیر به هر دو لهجه ی عمده ی زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشد بلکه استفاده مناسب و متداوم از یک لهجه و عدم تلفیق این دو در صحبت کردن مورد تحسین قرار می گیرد.

 

فیلم ها فوق العاده هستند!

یکی از بهترین راه های تقویت تلفظ و لهجه دیدن فیلم های با زبان انگلیسی می باشد که لهجه ی آن را بر اساس علاقه ی خود می توانید انتخاب کنید. در این حالت به صورت ناخودآگاه در معرض انبوهی از اطلاعات تلفظی و لهجه ای قرار خواهید گرفت و علاوه بر لذت بردن از فیلم و یا سریالی که در حال تماشای آن می باشید، می توانید به تقویت لهجه و تلفظ خود بپردازید. در این شیوه ی یادگیری، درست همانند یک بچه که بدون استفاده از مطالب و منابع خاص تمرین لهجه و تلفظ آن ها را به بهترین نحو یاد میگیرد، شما هم می توانید از این راه یادگیری بهره مند گردید.

شایان ذکر است که در این شیوه ی یادگیری، به علت تکیه بر قدرت یادگیری به صورت ناخودآگاه، مسلما مدت زمان بییشتری نسبت به یادگیری متمرکز مورد نیاز است اما نکته ی مثبت این شیوه ی آموزشی ، یادگیری با دوام می باشد که مطلوب همه ی یادگیرنده های زبان انگلیسی می باشد. در رابطه با ژانر های مناسب برای تقویت هرچه بیشتر و بهتر تلفظ و لهجه، باید به این مورد اشاره شود که، عموما انیمیشن ها و سریال ها به علت داشتن دیالوگ های بیشتر و واضح تر در مقایسه با فیلم ها می نوانند موثر تر واقع شوند.

 

مطالب مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

code

فهرست