مقاله آموزشی وبسایت انگلیسی | آیا می خواهید به خوبی انگلیسی صحبت کنید؟ و همینطور به دنبال راهی کوتاه برای بهبود مهارت مکالمه هستید؟ این مقاله به شما کمک خواهد کرد که در زمان کوتاه تری و بسیار روان تر انگلیسی صحبت کنید. مهارت مکالمه و اسپیکینگ بدون شک یکی از مهمترین مهارت های زبان است.

در این مقاله از وبسایت انگلیسی با فهیم ، چند موضوع مهم برای تقویت مهارت اسپیکینگ و بهبود مهارت مکالمه را مطرح می کنیم.

 

1- قبول کنید که زبان انگلیسی زبان ساده ای نیست

بعضی وقت ها میتوانید الگویی منطقی در گرامر انگلیسی پیدا کنید ولی در مواقعی دیگر گرامر زبان به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی رسد.

به عنوان مثال چرا واژه “Read” با اینکه در حال و گذشته به یک صورت نوشته می شود ولی تلفظی کاملا متفاوت دارد؟ یا مثلا چرا واژه “Mouse” در حالت جمع به شکل Mice در می آید ؟

زبان انگلیسی سرشار از این استثناء هاست و جستجوی دلیل آنها هم کاملا بی فایدست. ولی شما به خوبی می توانید زبان را برای همیشه بیاموزید به شرط آنکه توقع بیش از از خود نداشنه باشید. قبول کنید زبان انگلیسی زبان ساده ای نیست.

 

2- استمرار در یادگیری زبان فوق العاده مهم است

مطالعه زبان هفته ای یکبار آن هم برای یک ساعت ، برای پیشرفت واقعی اصلا کافی نیست. بهترین راه برای بهبود سریع زبان اختصاص چند دقیقه از ساعات روزانه برای تمرین زبان است. خود را برای تمرین مستمر روزانه متعهد کنید و مدتی از آن را برای بهبود مهارت های زبان اختصاص دهید. به پادکست ها یا اخبار گوش دهید ، مجله بخوانید ، فیلم ببینید و یا حتی به انگلیسی صحبت کنید. فقط این کار را هر روز انجام دهید. باور کنید استمرار هر روزه در تمرین زبان نتایج فوق العاده ای برای شما به همراه دارد. مکالمه ی راحت و روان ، در نتیجه ی این تمرین های کوتاه روزانه است.

 

3- از اینکه دانش آموز باشید دست بردارید!

یک نگرش درست می تواند بین شکست و موفقیت تفاوت ایجاد کند و شما را به سمت موفقیت سوق دهد. از اینکه فکر کنید دانش آموز هستید و زبان انگلیسی را یاد می گیرید دست بردارید و به جای آن نگرش کسی که “به زبان انگلیسی صحبت می کند” را در خود تقویت کنید. این رویکرد به شما حس فوق العاده ی اعتماد به نفس را خواهد داد و به شما کمک خواهد کرد تا از مهارت هایی را که قبلا آموخته اید ، بتوانید بهتر استفاده کنید. علاوه بر این , این نگرش شما را به “تفکر به زبان انگلیسی” سوق خواهد داد که قدرت مکالمه ی روان در نتیجه ی همین تفکر است.

 

4- در حین بهبود مهارت لیسنینگ به نکات بیشتری توجه کنید

وقتی که بیشتر دانش آموزان به صحبت های یک نیتیو زبان گوش می دهند ، بیشتر بر فهمیدن کلمات توجه دارند. خوب ابن قطعا مهم است ولی جزییات بسیار بیشتری وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید. به عنوان مثال توجه به اینکه یک کلمه چگونه بیان می شود یا ارتباط یک کلمه با سایر کلمات در یک جمله ، اهمیت بسیاری دارد. توجه به این نکات باعث می شود که صحبت شما بسیار روان تر و طبیعی تر به نظر برسد. البته گفتن این موضوع از انجام آن بسیار راحت تر است. وقتی که در حال گوش دادن به صحبت بک نیتیو زبان هستید ، تمرکز و توجه به جزییات راحت به نظر نمی رسد. اما با تکرار زیاد و در طول زمان در این کار بهتر و بهتر می شوید.

مطالب مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

code

فهرست